Biography

Michal Šimon_resize

 

Michal Caban

*1961, v Praze

režisér, ceremoniář  / director, master of ceremonies

Absolvent vysoké školy ekonomické (Zahraniční obchod)

Praxe 1981 F.S. Barrandov-asistent produkce.

University of Economics, Prague-International trade

Assistant production at Barrandov Film Studios, praxis (1981)

 

Šimon Caban

* 1963, v Praze

architekt, scénograf, režisér / architect, stage designer, director

Absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové školy v Praze, ateliér profesora Josefa Svobody

Academy of Arts and Architecture, Josef Svoboda’s atelier 

 

Curriculum Vitae / historie

Ještě v průběhu studií zakládají Baletní jednotku Křeč  – tanečně divadelní soubor, známý i ze společných akcí Pražské 5 s nímž realizují divadelní představení, jednorázové multimediální akce, filmy a televizní filmy (BJK vystupovala i pod vedením americké choreografky Twylly Tharp ve filmu M. Formana Amadeus).

Untitled14

During their studies the Ballet Unit Cramp is established. It is a dance and performance ensemble known also for joint projects with Prague 5. They create one off multimedia events, television and feature movies (BUC were choreographed by Twylla Tharp in Miloš Forman’s Amadeus).

Obě inscenace Baletní Jednotky Křeč (TV 20.10 „Právě tady! “ a  Baletní jednotka Křeč na Laguně Varadero – no to snad není možný!) z prvé poloviny 80. let se staly nejen hity divadelní Prahy té doby, ale i prvními radikálními ukázkami nové divadelní poetiky stírající hranice žánrů (opera, činohra, rock, pantomima, tanec). Série mnoha produkcí a akcí vrcholila v roce 1988 rockově taneční událostí Show Tomáše Tracyho (BJK spolu s hudební skupinou Laura a její tygři) v pražském Paláci kultury a filmem Barvy, který byl součástí celovečerního filmu Tomáše Vorla Pražská 5.

Untitled3

The two projects ‘TV 20.10 ‘Right here!’’ and ‘Ballet Unit Cramp at Varadero-this cannot be possible!’ from the early 1980’s became popular on the Prague theatre scene and known as the first radical examples of the new performance poetics wiping off the borders of different genres (opera, pantomime, dance, rock, drama).

Ve filmové tvorbě otevřeli dveře postmodernistické volnosti autorským celovečerním filmem Don Gio, který reagoval na proměny pražské porevoluční kulturní společnosti na základě mozartovsko-faustovského mýtu .

Realizují hudebně taneční produkce: autorský film – KusPoKusu je složený ze sedmi pohybově výtvarných vizí a získal zvláštní uznání “Screen Dance” Kolín nad Rýnem 1999 a zvláštní cenu na Mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha 1999.

Untitled4

A series of collaborations had its climax in 1988 when BUC together with ´Laura and Her Tigers´ performed dance rock experience ´The Thomas Tracy Show´ in the Prague Culture Palace and when the movie ´Colours´ was included in the feature film ´Prague 5´ by Tomáš Vorel.

The door opened to the liberty characteristic postmodernist liberty when they filmed ´Don Gio´ a feature film using the Mozart-Faust myth reacting to the development of the post revolutionary cultural society. Their musical and dancing productions list KusPoKusu; authorial film of seven creative motional visions awarded Special Award at the Prague television festival Golden Prague in 1999 and ´Screen Dance´ Kolin nad Rynem 1999.

Cabani se profesně pohybují v žánrovém rozpětí jakým je dnes již téměř kultovní událost – Fešnšou ze sekndhendu – (atypická módní přehlídka jejíž záznam byl mnohokrát reprízován v ČT) a zahajovacími večery na oficiálním foru Mezinárodního Filmového festivalu v Karlových VarechTomuto festivalu také, spolu s grafikem Alešem Najbrtem a fotografem Tonem Stanem, vytvářeli každoroční image od roku 1994 do roku 2002.  Od roku 2004 pokračují dodnes ve spolupráci s festivalem na slavnostním zahájení a zakončení festivalu.

Untitled5

The professional scale within which Caban brothers work could be exemplified with ‘Fešnšou ze seknhendu’- an atypical fashion show of which footage had been re-played by the national TV and had become a cult event by this day. And also with the opening and closing ceremonies for the International Film Festival Karlovy Vary. From 1994 until 2002 they collaborated with graphic designer Aleš Najbrt and photographer Tono Stano on creating the image of the festival. Since 2004 they continue to cooperate with the festival on organizing the opening and closing ceremonies.

Jejich dlouholetá spolupráce s Asociací reklamních agentur byla dlouhodobě 1996-2005 vidět na slavnostním večeru vyhlášení Grand Prix v oblasti reklamy Louskáček .  Mezinárodní televizní festival Zlatá Praha pořádaný v letech 1999 – 2001 Českou televizí byl také v designu a režii Cabanů. Na jevišti Národního divadla byla uvedena, ve scénické režii Cabanů, opera Příhody Lišky Bystroušky 2002  a ve Státní opeře Praha  Leonarda Bernsteina Candide 2006.

Untitled6

From 1996 until 2005 they collaborated with the Advertising Companies Association on their Grand Prix ceremonies ‘Nutcracker’. The international television festival Golden Prague running from 1999 until 2001 was too in the direction of Caban brothers. Finally The audience could see their opera ´Cunning Little Vixen´ in the National Theatre in 2002 and Leonard Bernstein’s ´Candide´ in the Prague State Opera in 2006.

Pro expozici české-národní sekce na světové výstavě scenografie Pražské Quadriennale 1999 získal Šimon Caban spolu se Simonou Rybákovou  – stálou členkou týmu (kostýmní výtvarnice) poprvé v historii nejvyšší ocenění pro českou republiku – Zlatou trigu.  Po velkém projektu  Corpus-ex Máchňa – v halách bývalého ČKD – v Karlíně v Praze v rámci festivalu 4+4dny v pohybu realizovali představení BJK – k 25 výročí a křestu knihy, kterou napsali společně s Janem Dvořákem.

Untitled7

In 1999 Simon Caban won the historically first Golden Triga for the Czech national exhibition at the Prague Quadrienale together with Simona Rybakova (costume designer).

‘Corpus Ex Máchňa’ took place in the former CKD Karlin halls as a part of the ‘4+4 days in motion’ festival. And it was followed by BUC performance and publication of a book celebrating 25 years of the Ballet Unit Cramp which the brothers wrote together with Jan Dvořák.

V současnosti se i nadále věnují zakázkové práci na režii a vizuálu prezentačních akcí a eventech firem jako jsou např: Tmobile, Škoda-Auto, Audi, ČEZ, ČKD, UPP, Soundsquare, Ministerstvo kultury ČR, Česká pojišťovna, Pietro Filipi, HBO atd.

Nejnovější práce realizovali pro prezentaci České republiky –  Český národní den – EXPO 2010 Shanghai, Čína, pro Český olympijský výbor – CZECH HOUSE – Olympijské hry v Londýně 2012, UEFA SUPER CUP FC Bayern München-Chelsea FC – Synot Tip Aréna Eden, v rámci zimních her Olympijský park Soči-Letná – Olympijské hry 2014. V privátním sektoru pak New Year Show – Velaa Private Island, Maldives a pro slavnostní předání cen filmové akademie scénu a režii večera Český lev 2013 v pražském Rudolfinu. Listopad 2015 v Divadle Komedie v Praze uvádí Bond/Medea – sentimentálně senilní (sta) řecká last minute tragedie. Březen 2016 Leonard Bernstein MASS s Vojtou Dykem v roli Celebranta.

Untitled8

Nowadays they continue working on directing and designing made-to-order promotion events for companies such as T-mobile, Škoda, Audi, CEZ, Soundsquare, UPP, Pietro Filipi, HBO, Czech Insurance company and Ministry of Culture of Czech Republic.

The most recent realizations were to represent Czech Republic: Czech National Day in 2010 Shanghai EXPO; Czech House in London Olympics, 2012; UEFA SUPER CUP C FC Bayern Munchen-Chelsea FC in Synot Tip Arena Eden and Olympic Park in Letna park for the Winter Olympics in Sochi, 2014. In the private sphere it was New Year Show on the Velaa Private Island, Maldives and stage design and direction for the Film Academy annual awards Czech Lion, 2013. November 2015 at Prague theatre Komedie presents multimedial show Bond/Medea. March 2016  – Leonard Bernstein MASS with Vojtěch Dyk as a Celebrant.

MASS a Bon Med

www.cabani.cz

info@cabani.cz